.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معرفی نخستین پای قدرتمند انتخابات آینده از سوی سه فعال اصولگرا ؛
فلاحت پیشه: لاریجانی نامزد نمی‌شود و برای ورود همفکرانش تلاش می‌کند/ ایمانی:کنار نمی‌نشیند لیست انتخاباتی می‌دهد/یوسفیان: از نامزدهای مناسب حمایت می‌کند
علی لاریجانی رسما اعلام کرد برنامه ای برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو ندارد اما سئوال اینجاست که آیا او کلا رویه سکوت سیاسی را در پیش گرفته یا آنکه با وجود عدم کاندیداتوری، تلاش ....
فلاحت پیشه: لاریجانی نامزد نمی‌شود و برای ورود همفکرانش تلاش می‌کند/ ایمانی:کنار نمی‌نشیند لیست انتخاباتی می‌دهد/یوسفیان: از نامزدهای مناسب حمایت می‌کند

شمال نیوز:  انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و از شخصیت های سیاسی انتظار می رود که در این عرصه نقش آفرین باشند. از جمله این شخصیت ها علی لاریجانی است که رسما اعلام کرده برنامه ای برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو ندارد اما سئوال اینجاست که آیا او کلا رویه سکوت سیاسی را در پیش گرفته یا آنکه با وجود عدم کاندیداتوری، تلاش خود را برای تأثیرگذاری بر معادلات انتخابات مجلس انجام خواهد داد.

 

حشمت الله فلاحت پیشه درباره رویکرد علی لاریجانی در قبال انتخابات مجلس دوازدهم به فردا گفت:بازگشت امنیت به مرزهای شرقی در گرو مقابله با مثلث شوم رقابت سیاسی آینده بر سر ریاست جمهوری خواهد بود، نه بر سر کسب کرسی های مجلس؛ منتها کسانی که سعی می کنند در انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه شوند طبیعتا بنیان کار انتخاباتی خودشان را از مجلس شکل می دهند.

 

وی افزود: بعید می دانم آقای لاریجانی کاندیدای انتخابات مجلس شود، شاید در درون مسئولان کشور این توصیه وجود داشته باشد که برای انتخابات مجلس بیاید اما اگر خودش تصمیم بگیرد خود او گرایش به سمت کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری دارد چون ضعف های اجرایی در حوزه مدیریت سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصادی، توسعه و غیره مشهود است.

 

این فعال سیاسی با اشاره به تجربه 8 ساله شدن دوره ریاست جمهوری در ایران اظهار کرد: تنها یک مانع وجود دارد و آن اینکه ریاست جمهوری در ایران تاکنون دو دوره ای بوده و در واقع به یک تابو تبدیل شده است اما این واقعیت نیز وجود دارد که برخی روسای جمهور گذشته در دوره دوم خود کارنامه ناموفقی تری نسبت به دوره اول ریاست جمهوری خود داشته اند. پیامد این مسئله این بود که به کاهش مشارکت و افزایش قهر سیاسی مردم منجر شد.

 

وی افزود: آقای لاریجانی اگر بتواند بر این عرف تابوگونه غلب کند بیشتر تمایل دارد برای انتخابات ریاست جمهوری وارد صحنه شود اما به طور طبیعی هر کسی که بخواهد برای انتخابات ریاست جمهوری یک ستاد قوی و فراگیر را شکل دهد، یک راه دارد و آن اینکه ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری فقط از طریق شکل گیری یک مجلس قوی به وجود خواهد آمد.

 

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: مجالس در طول تاریخ ایران دوره به دوره ضعیف تر شده اند، ضمن آنکه جایگاه مجلس نیز ضعیف تر شده است. هیچ کاندیدای ریاست جمهوری نمی تواند با تکیه بر یک مجلس ضعیف و انتخابات سرد یک ستاد انتخاباتی گرمی را شکل دهد.

 

وی ادامه داد: معتقدم از چند هفته آینده باید منتظر بود کسانی که داعیه حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارند فعالیت های خودشان را برای حضور همفکران شان در انتخابات مجلس آغاز کنند و اگر تلاش آنها موجب شود که یک مجلس قوی تشکیل شود، مطمئن هستم در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز می توانند موفق باشند.

 

فلاحت پیشه تأکید کرد: در طول چهار سال فضای فکری مردم خیلی عوض می شود، اگر دولت آقای رئیسی نتواند مشکلات اساسی جامعه را حل کند امکان یک تابوشکنی جدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده فراهم می شود.

 

ناصر ایمانی نیز درباره رویکرد علی لاریجانی در قبال انتخابات مجلس دوازدهملاریجانی از انتخابات مجلس کنار نمی‌نشیند و لیست می‌دهد گفت: آقای دکتر لاریجانی در معادلات انتخابات مجلس حتما موثر خواهد بود و این طور نیست که غیرفعال باشد و کنار بنشیند. حداقل تأثیرگذاری هم این است که یکسری از افراد را تشویق خواهد کرد تا نامزد انتخابات مجلس شوند.

 

وی با بیان اینکه لاریجانی در انتخابات مجلس کنار نمی نشیند، افزود: امکان دارد آقای لاریجانی مستقیم و غیرمستقیم به سمت ارائه یک لیست هم برود ولو آنکه این لیست کامل نباشد. البته این تحلیل نیز وجود دارد که آقای لاریجانی به شکل ائتلاف با چهره های سیاسی دیگر یک لیست دهد اما من احتمال این اتفاق را کم می دانم چون آقای لاریجانی خیلی تمایل ندارد که با دیگر شخصیت ها بخواهد لیست مشترک دهد.

 

این فعال سیاسی درباره احتمال شکل گیری ضلع معتدلین با محوریت علی لاریجانی در انتخابات مجلس اظهار کرد: تصور نمی کنم آقای لاریجانی تحت عناوینی همچون اصولگرایان معتدل یا معتدلین وارد فعالیت انتخاباتی برای مجلس شود ولی قاعدتا او افرادی را برای کاندیداتوری انتخاب و تشویق می کند و حتی به این منظور با آنها تماس خواهد گرفت.

 

عزت الله یوسفیان ملا نماینده ادوار مجلس در این باره گفت: آقای لاریجانی در طول هفته ملاقاتشمال نیوز :: یوسفیان ملا: هدف ظریف انتخابات ریاست‌جمهوری است زیادی دارند با کسانی که می خواهند کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم شوند. عموما هم این افراد از آقای لاریجانی تقاضای حمایت سیاسی و اجتماعی می کنند.

 

وی افزود: آقای لاریجانی برای ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم فعال است و با افراد و اشخاصی که به ایشان مراجعه دارند رایزنی می کند. آقای لاریجانی کسانی را که برای حضور در مجلس مناسب تشخیص می دهد، تقاضای حمایت از آنها را رد نمی کند و می گوید «در حدی که بتوانم حمایت سیاسی انجام می دهم».

 

این نماینده ادوار یادآور شد: باید منتظر ماند و دید انتخابات پیش رو چه شکل و شمایل پیدا می کند، آیا ائتلاف و سازشی بین گروه ها به وجود می آید که یکپارچه شوند یا خیر؟ در مجموع آقای لاریجانی با وجودی که خود کاندیدا نخواهد بود اما برای شکل گیری فضای حضور حداکثری در انتخابات مجلس هر کاری انجام می دهد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.